Spiiindlarna!

Det har inte handlat så mycket om fågelspindlarna på sistone, så här kommer lite bilder. Inte på alla dock, eftersom alla inte behagade ställa upp som fotomodeller.

                                            Lisbeth



Ingalill




Doris



Närbild på Doris lockar.




                                         Birgitta


Något jag tycker är väldigt gulligt på fågelspindlar är den lilla hårtofsen de har precis bakom ögonen.




Men det är förstås inte alla som tycker sånt är gulligt...Just Birgitta ställde till visst bekymmer för Annika, som bodde över här i natt. Jag var på rep i går kväll, så spindelrädda Annika fick nyckel till lägenheten och skickades hem ensam. Och det hade nog gått bra om inte Birgitta, som vanligen inte gör mycket väsen av sig, valt just denna kväll att vara ovanligt aktiv och klättra runt en massa i terrariet...Så när jag i ringde Annika senare under kvällen för att höra hur det gick uppehöll hon sig i köket, av rädsla för spindlar i allmänhet och Birgitta i synnerhet. Stackare, inte lätt att vara ensam i min lägenhet om man är spindelrädd, men väldigt modigt! När jag kom hem hade Annika dock övervunnit sin rädsla tillräckligt för att inta tv-soffan (bra jobbat, soffan står mitt i rummet med spindelterrarier utströdda runtomkring). Birgittas terrarium fick stå utom synhåll bredvid min säng under natten...

En som tur är mindre skräckframkallande ciklid. 




Kommentarer
Postat av: Elle

Hahaha! Stackars Annika!

2011-02-09 @ 21:41:13
Postat av: Kajsa

Tror att Annika och Birgitta är fiender för livet...

2011-02-10 @ 13:39:09
Postat av: Noomi

så fina bilder på de! :D

2011-02-15 @ 08:44:09
URL: http://nikore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0