Ingalill flyttar

Jag och Kaj (och Ingalill) blir ju utkörda ur vårt lärarinneseminarium nu, som istället ska bli bibliotek. Istället flyttar vi upp till huvudbyggnaden på Novia, till de andra forskarna i Aronias korridor. Jag har börjat bära upp mina saker lite i taget, och varje gång jag kommer upp på avdelningen frågar folk om vi har börjat flytta och när vi ska flytta. Och i synnerhet är de intresserade av när Ingalill ska flytta in! Till den grad att det föreslagits att Ingalill också borde ha namnskylt på dörren till kontoret...

Vad gäller det tycker jag nog kanske att det där med namnskylt hänger lite ihop med om man faktiskt jobbar på stället eller inte, och jag tycker verkligen inte att det görs särskilt mycket jobb (eller för den delen pågår någon slags aktivitet alls) i Ingalills terrarium. Möjligtvis skulle man kunna säga att hon fyller en funktion som spindelambassadör, men inte ens det är ju ett särskilt betungande jobb trots det allmänna intresset på avdelningen. Fast å andra sidan får hon (såvitt jag vet...) ingen lön heller, så man kan ju faktiskt inte begära så mycket. Fast å tredje sidan bor och äter hon gratis (inklusive vatten och värme), så något kanske man kan begära ändå? Åtminstone om hon ska ha en egen namnskylt. 


                  Hon kunde väl hjälpt till att bära några böcker åtminstone...?


Kommentarer
Postat av: Per

Att föra in samtalet på området: jobb, tidsfördriv, arbete, sysselsättning, funktionsfyllande e t c kan vara lite känsligt? Lätt att stöta sig med någon som känner sig förfördelad. :)

Lycka till med flytten!

2012-04-27 @ 19:52:05
Postat av: Kajsa

Tack, flytten är i stort sett färdig, trots total brist på engagemang och hjälp från någon av rumskamraterna. Den ena (inte Ingalill) har dock lunginflammation så han är ursäktad.

2012-04-27 @ 23:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0