Ok, var finns öronpropparna nu då?

I inlägget om finsk hårdrock nedan nämnde jag ju en viss Queen-konsert i Ekenäs. Konserten arrangeras av den militära garnisonen här i Ekenäs och det som händer är alltså att flottans och flygvapnets musikkårer ska spela Queen-musik med en sångare från ett av de lite större finska hårdrocksbanden som gästsolist.

Jag hade funderingar på att gå trots att en hel konsert med Queen-musik normalt inte är vad jag valt i konsertväg, men oavsett vilken repertoar som spelas är det ju intressant att få höra två av de större finska försvarsmusikkårerna. Jag hade inte bestämt mig, men så kom besked att orkestern jag spelar i vill att vi ska gå gemensamt och betalar biljetter för medlemmarna, och därmed är ju beslutet i stort sett fattat - i sådana fall går jag dit såvida jag inte är upptagen på annat håll (och det är jag inte såvitt jag vet).  

Kom därmed också att tänka på att jag inte har en aning om var mina öronproppar befinner sig, har inte behövt använda såna sedan jag flyttade till Finland så de ligger troligen i en låda med andra blandade sällan använda pinaler nånstans...men kombinationen två stycken blåsorkestrar och en hårdrockssångare i en idrottshall ger viss motivation att leta fram dem.


Kommentarer
Postat av: Per

Antar att rubrikfrågan är retorisk? :)

(Sannolikt har du redan funnit på råd?)

2012-03-29 @ 18:40:14
Postat av: Kajsa

Nä, den är inte alls retorisk, inte i något avseende!



Jag har inte en aning om var öronpropparna finns, men de behövs absolut. Inte för att det låer illa utan för att det låter MYCKET. Jag skulle aldrig gå på en blåsorkesterkonsert (eller brassbandskonsert - i synnerhet inte en brassbandskonsert!) inomhus utan öronproppar. Om jag råkar göra det slutar det nästan alltid med papper i öronen, och då är öronproppar mycket trevligare. Och det här är dessutom en rockkonsert med TVÅ militärmusikkårer.

2012-03-30 @ 13:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0