söndagspaus

Efter mycket och intensivt jobb med ett av manusen till min lic skickade jag det i går i komplett skick till min handledare och biträdande handledare för genomläsning. De kommer säkert att ha en del kommentarer, men just nu kan jag inte göra mer på det.

Innan jag tar tag i nästa manus tog jag en söndagspaus (ja jag vet att folk i allmänhet faktiskt är lediga på söndagar, men det gäller inte riktigt doktorander kort tid före inlämningar av manus, licentiatavhandlingar, doktorsavhandlingar, ansökningar, med mera) och åkte och spelade med Sjövärnskåren på Hemvärnets stridsskola, där det var avslutning för en större lagtävling för hemvärnsfolk. Vädret var fint, vi spelade en konsert samt fanfarer och några marscher under prisutdelningen och det var på det hela en trevlig spelning och utflykt.

Vissa saker vi spelade fick vi ut i tisdags på repan, och även om det inte lät direkt dåligt konstaterade vår dirigent Gustav att saker vi spelat igenom en gång inte alls lät lika bra som sådant vi spelat många gånger innan. Detta torde vara en självklarhet i en amatörmusikkår, och den uppenbara lösningen för mig och troligen ganska många andra amatörmusiker är att inte spela sådant på konsert som vi bara repat en enda gång (om ens det, alla var ju inte på repan). Gustav ser dock lite annorlunda på problemet och tycker i stället att vi måste bli bättre på att sätta styckena felfritt a vista...detta sätt att resonera är ganska typiskt Gustav.

När jag kom hem från spelningen roade jag mig under kvällen med att inreda stora akvariet med sten. Resultatet kan beskådas på terroristfiskbloggen (se länk i menyn till höger). Och inte nog med att det blev fint i akvariet, en extra bonus är att jag nu slipper ha massa sten på köksgolvet, vilket jag haft den senaste månaden, och i hallen, vilket jag haft det senaste halvåret. Nu ska jag bara förpassa gruset på hallgolvet (i säckar) också till akvariet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0