En bra dag, på min ära!

image106


Ja dagen är ju inte över än, men hittills har den varit strålande. För det första är vädret strålande. För det andra har jag lunchat med Marina i dag, vilket gav mig möjligheten att promenera till zootis (zoologiska institutionen) i det strålande vädret och äta lunch utomhus på zootis balkong i det strålande vädret, för att sedan promenera tillbaka till Botan i det fortfarande strålande vädret. Efter eftermiddagens seminarium (som inte var fullt så kul, för att sitta i en mörk föreläsningssal är ju inte vad man helst vill när vädret är som nu hur intressant föredraget än är) fick jag helt oväntat en labassistent två dagar nästa vecka och det behövde jag verkligen. Och som pricken över i gav min handledare mig lov att åka på spindelkonferens i Bern i augusti! Det ska bli jätteroligt och väldigt intressant.

Och om ni inte förstår vad loggan ovan föreställer så är det naturligtvis ögonen på en hoppspindel, en otroligt charmig spindelfamilj med stora mörka ögon som är alla spindelintresserades favoriter...


image107

Kommentarer
Postat av: Elin

Jaaa!!! Vad roligt att du ska dit! :)

2008-04-25 @ 17:09:56
Postat av: Kajsa

Japp, har precis anmält mig och bokat alla biljetter och sånt nu.

2008-04-27 @ 15:18:18
Postat av: Annelie

vad kul med spindelkonferens! Hoppas du får tag i en perfekt jobbspindel också snart. Jag längtar efter min bebis om 5 veckor så smäller det, sen kommer inte livet på Knickeäng att vara sig likt på ett bra tag på gott och ont.

2008-04-27 @ 16:01:52
Postat av: Kajsa

Ja en sån bebis hade jag hellre haft än en spindel till, på gott och ont! Men jag får ju tyvärr inte ha såna på jobbet (utom på sommaren, då hade det varit perfekt, men det finns ju tre årstider till) så det går inte...och jag är borta för länge på dagarna. Men en jobbspindel finns det inga regler för. En sådan finns faktiskt nu och dyker alldeles strax upp på bild här påbloggen.

2008-04-28 @ 18:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0