Nytt inlägg-äntligen

Elin kommenterade när hon var här att jag inte skrivit nåt på bloggen på en vecka. Så därför gör jag det nu. Anledningen till att jag inte skrivit något är att jag hade så mycket att göra slutet av förra veckan med anledning av Solna Brass konsert. Vi repade alla kvällar (utom onsdagen då jag var och lyssnade efter, men inte på, ugglor, se förra inlägget) och hela lördagen, det var middag hos förstahornisten Lasse på lördagkvällen, och så hade vi genrep och konsert på söndagen. Konserten gick nog bra tror jag, och det var mer publik än vi hade väntat oss med tanke på att Solna brass inte har ett öre till marknadsföring. Trevligt!

I måndags tog jag hand om disk och allt annat jag inte hunnit med här hemma förra veckan pga repen, bland annat tog jag ner alla påskfjädrar Elin satt upp här och där i hela lägenheten. Det tog en stund att hitta alla...och resten av påskpyntet är fortfarande uppe. Men påsken är ju så kort så det känns trist att ta ner det direkt efter, fast till helgen är det nog dags.

Tisdagen var det rep med Sjövärnskåren, och så kom ju Elin och hälsade på igen. Hon sändes genast ut till Haninge för att hämta Sjövärnskåens affisch (som Elin gjort -jättefin blev den!) på tryckeriet där eftersom ingen i kåren kunde. Vi är väldigt tacksamma för det! Därefter åt vi indisk mat på stan varefter Elin åkte hem till mig och jag åkte till Sjövärnskårens rep. När jag kom hem hade Elin gjort en fantastiskt god fruktsallad med grädde, maränger och torkad frukt som tillbehör. Trevligt, man borde alltid ha Elin hemma när man kommer hem från sina rep halv elva på kvällen.


I går kväll kunde jag ha bloggat, men det gjorde jag inte. Men nu så! Jag skäms dock lite över att jag är så dålig på att förse mina bloggar med illustrationer, jag är helt enkelt för dålig på att ta bilder och för dålig på att föruts: "Det här kan jag blogga om, så jag borde nog ta en bild". Dessutom har jag inte kameran med och min mobiltelefon tar rätt dåliga bilder så det är inget kul att fotografera med den. Men det hade ju varit bättre än inget. Ska försöka åstadkomma ett inlägg med bild snart.


Kommentarer
Postat av: Elin

Kul med bloggning! Jag brukar hejvilt plåta med mobilen, bilderna blir mycket riktigt inte särskilt bra men det är kul med bilder i alla fall! :)

2008-04-03 @ 16:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0