Tillbaka på Botan 2

Efter att ha läst igenom mitt inlägg med titeln "tillbaka på Botan" insåg jag att det kunde tolkas som att det inte var trevligt att vara tillbaka på Botan. Det är naturligtvis inte sant, det är väldigt trevligt att vara tillbaka på Botan. Det Botan saknar i sådant som värme i vissa rum, gafflar i lunchrummet, lyse i fikarummet, utrymme för doktoranders papper, prover och andra tillgångar, med mera, kompenseras med råge av att alla växtekologerna på min avdelning är så fantastiskt trevliga. Men det är ju ekologer nästan alltid.

Vad gäller statusen från förra inlägget om detta så har vissa saker hänt. Burkarna, Hugos och Leenas doktorsavhandlingar, och det vita ljuset har flyttat från skrivbordet upp i bokhyllan (burkarna fortfarande odiskade, men nu åtminstone prydligt staplade). Kristoffer har åtagit sig att hålla en minikurs i hur man gör en stockholms universitets-hemsida och denna har schemalagts till på tisdag eftermiddag, den ska jag gå på. Didriks nya komplicerade fågelskådningsvariant har gett honom problem eftersom han inte lyckats kryssa pilfink och enligt sitt nya system inte får kryssa något annat förrän han kryssat den. Det roliga här är att pilfink är jättevanlig, det är anmärkningsvärt att inte lyckas kryssa den, och i dag syntes Didrik med en bok om pilfinkar i ett försök att "tränga in i pilfinkens psyke". Gundula har blivit färdig med sin ämnesuppsats om ekosystem på skarvkoloniöar och den ser mycket trevlig ut. Peter har sin grå tröja med orange ärmar. Jag har fortfarande vadarstövlar i returpapperslådan och 2007 års almanacka hänger fortfarande på anslagstavlan med septembers blåfotade, dansande sulor uppslagna.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag tycker de var rätt snygga faktist! Skosnörena är ju väldigt chicka : )

2008-01-14 @ 22:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0