Äventyr hemma och i naturen

Nu var det ett tag sen sista blogginlägget och sen dess har det hunnit hända lite. Jag har varit i Lund för mitt årliga gästspel i form av en spindeltemadag på universitetets fördjupningskurs i faunistik, jag har varit på Gröna Lund för första gången sen jag var liten (och då har jag ju faktiskt bott i Stockholm i över tre år nu...), jag har fältjobbat på Mörkö med Elin som fältassistent, och när jag kom hem och laddade ner alla bilder från Mörkö på datorn brann nätsladden upp. Oj, vilka eldfängda bilder! Var det månne den på Elin glamouröst poserande på en klippa som föranledde detta? Eller den betydligt mindre glamourösa på mig med huvudet instoppat i ett gammalt träd? Brännbart material...

Incidenten med sladden innebär tyvärr att jag inte kan blogga några av dessa foton förrän jag fixat en ny nätsladd, eftersom alla bilderna ligger på den datorn och jag är för lat för att ladda ner dem på en annan dator också. Men dröjer det länge innan problemet löses så kommer jag nog att göra det. Tills dess får ni nöja er med text på bloggen och ha tålamod i vetskapen att det kommer massor av bilder från Mörkö inom en förhoppningsvis ganska snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0