Så dags...





Nu när jag fått in tillräckligt många fältlokaler och slutat fältjobba i Skåne är vädret äntligen bra att fältjobba i! Efter förra veckans gråmulet ostadiga väder är det äntligen precis så varmt och soligt som vargspindlarna vill ha det. Trevligt, men det kunde väl kommit bara liiite tidigare... 

Så dagens fina väder ägnades inte åt att fältjobba utan åt att tvätta och packa. Och fotografera orangea kryp, eftersom det flyger massor av nässelfjärilar på backen i det fina vädret (de ska ta igen all overksamhet förra veckan nu) och sitter en väldigt fin och fotovänlig korsspindel i en av föräldrarnas blomlådor. Men fint väder är ju alltid trevligt och ännu varmare ska det vara i Hannover som jag ger mig iväg till för att spela i morron. Även om två marschspelningar samma dag i 35 graders värme är något av en utmaning. I vilket fall kommer på grund av nämnda Hannoverresa inget att hända på bloggen de närmaste sex dagarna. Till dess får ni titta på mina orangea fjärilar och korsspindel.




Kommentarer
Postat av: Elin

WOW! Den sista bilden på korsspindeln är helt fantastisk! Men alla bilderna är toppen :)

2008-07-02 @ 20:19:52
Postat av: Kajsa

Tack! Blev själv väldigt nöjd med den, ville gärna ha en bra på en korsspindel till min spindelföreläsning. Målet är att ha egentagna bilder på alla kursens utantillarter och jag saknar några än...hade förstås korsspindel redan men inte lika bra.

2008-07-02 @ 20:23:12
Postat av: Elin

Förstår det! Den är ju väldigt bra även ur ett rent pedagogiskt syfte, teckningen på bakkroppen är ju hur tydlig som helst!

2008-07-02 @ 20:30:55
Postat av: Kajsa

Precis, det är viktigt! Har en jättebra till på samma spindel faktiskt, men den är från sidan (spindeln ser dessutom helt mörk ut) och är därmed helt opedagogisk.

2008-07-02 @ 20:52:39
Postat av: Anonym

De va sånt här ja tänkte på när jag menade att brinna för nått, föll för en fältbiolog förra hösten, ni e lite som bibliotekarier.

2008-07-02 @ 23:46:05
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Biologer är som bibliotekarier? Den var ny...men jag gillar ju böcker också så det kanske inte är fel. För övrigt känner jag en biolog som är bibliotekarie också.

2008-07-08 @ 12:54:35
Postat av: thea

Underbara bilder! :)

2008-07-09 @ 11:03:46
URL: http://theastankar.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Underbara bilder gillar skarpt fjärilen!

2008-07-10 @ 13:06:30
Postat av: Kajsa

Tack! Fjärilarna är nässelfjärilar, och bilderna är tagna ute på Backen i Blentarp där det flög jättemånga när solen äntligen kom fram.

2008-07-10 @ 15:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0