Snökaos!

I går åkte jag till Nacka för att spela symfoniorkesterkonsert, smått irriterad på i synnerhet det långa repet  före konserten eftersom det var strålande vinterväder: sol, blå, himmel, och snö. Jag hade gärna varit ute i stället, men det var ju svårt att veta när man tackade ja till vicket att just denna dag skulle bli fin (när de flesta på sista tiden varit novembergrå). Men allteftersom dagen gick grånade det alltmer utanför Dieselverkstadens konsertsals fönster och när så småningom konserten var genomförd hade det fina vintervädret övergått i snöstorm! Jag åkte hem, glad att jag bor på blå tunnelbanelinjen eftersom den går helt under jord och därmed inte direkt påverkas av dåligt väder.

I dag blåser och snöar det fortfarande och alla rapporter på radion handlar bara om snökaos, bilköer på alla större vägar och svårframkomlighet på mindre, inställd eller kraftigt försenad kollektivtrafik, flyg, med mera. Så jag tog tunnelbanan (blå linjen är bra när det är väderproblem som sagt) i stället för bussen som jag brukar (långa köer hela vägen in till stan på E18...nej tack).

Så här ser det ut utanför Botan. Det är inte så mörkt ute som det ser ut på bilden, men det snöar ordentligt.



Och så här ser man ut efter den max fem minuter långa promenaden från tunnelbanan till Botan...

Kommentarer
Postat av: mamma

Jösses man skulle kunna tro att du befinner dig i Skåne.

2008-11-24 @ 10:41:50
Postat av: Kajsa

Ja, nästanpå.

2008-11-24 @ 11:24:02
Postat av: Elle

Ååå! Vad vintrigt! Kul med en bild på dig själv i snövädret! Här är bara lite snö, men isigt på marken. Det är mestadels sol och ganska kallt. Bättre än gråväder i alla fall!

2008-11-24 @ 11:47:21
Postat av: Kajsa

Mycket bättre än gråväder, det enda som varit trist är det faktuk att det blåst så mycket. Nu har vinden mojnat lite också så då är det helt ok och trevligt att det är vitt ute. men det ska bli varmare igen senare i veckan så då töar väl alltihop och fryser sen och så blir det bara is...

2008-11-24 @ 15:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0