Kärlek i Tenstaversion

Tänkte egentligen spara detta inlägg till alla hjärtans dag, men kan inte hålla mig.

Nere i tunnelbanestationen i Tensta har det en längre tid nu suttit en utställning med teckningar gjorda av tredjeklasseleverna på en skola i Tensta. Utställningen är på temat kärlek, och teckningarna föreställer som man kan vänta sig diverse söta djur och lyckliga par förevigade med tjocka lager krita.

Det här är min favorit, vet inte riktigt varför, kanske bara för de långa och utförliga diskussioner detta verk potentiellt skulle kunna ge upphov till om lågstadieelevers syn på könsroller och utseendeideal. Jag tänker dock inte ge mig in på det ämnet, bara konstatera att jag inte kan låta bli att bli på gott humör av kombinationen av den guldtandade rapparen och det stora glada hjärtat, oavsett vad rapparens blingiga stil och hans hårt sminkade flickvän säger om lille Alis manliga och kvinnliga ideal.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHA jag skrattade just högt trots att jag sitter på X2000 och borde vara tyst och lugn. VIlken teckning! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Fast jag skrattade ju... högt! Hhahaha!

2009-02-06 @ 19:57:55
Postat av: Kajsa

Ungefär så jag också brukar reagera, nästan varje gång jag ställer mig och betraktar den i tunnelbanan.

2009-02-07 @ 18:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0