Hyllning till hyllor

Eftersom mamma ville ha bilder kommer här några på två äntligen avslutade hyllprojekt.

Hyllor är något väldigt bra, och med tanke på att lägenheten på Terapivägen har vissa brister vad gäller förvaringsmöjligheter kan de aldrig bli förmånga. Nu jag äntligen fått upp ett par konsolhyllor i rummet och ett par i köket. Rummets hyllor har betsats i en guldgul nyans och de i köket har målats röda. Så här blev resultatet.


Rummet (ja, det kommer att stå saker på understa hyllan också, men de ligger fortfarande i en flyttlåda...).





Köket (pappa, notera att diskbänken avslöjar att jag varit duktig och använt vattenpass).



Och som en bonus en bild från den med ljung och kål höstpyntade balkongen.

 

Apropå ljung kan även nämnas att ljungsnaps nu kompletterat johannesörten i Dr. Mellbrands kryddsnapsutbud, be Elin om rekommendation. Till denna användes dock förstås vilda, obesprutade och ogödslade nyskördade ljungblommor från Flemingsbergsskogen (närproducerat alltså), inte "trädgårdsljung".



Kommentarer
Postat av: mamma

Så fint det blev och pappa har noterat både vattenpass och borrmaskin och anser att du har haft en god lärare /hans själv med andra ord. Jag gillar de röda bokhyllorna en riktigt varm, röd färg, väntar spänt på fortsättningen.

2009-09-27 @ 14:45:47
Postat av: Kajsa

Ja, på sikt vill jag ha köksluckorna också röda. I någon form -jag har lite funderingar runt det där av lite mer kreativ natur också.

2009-09-27 @ 18:38:53
Postat av: Elle

Den var himla fin den där snapsen och fick massa beröm på kräftskivan den dracks på. :) Så fint du har det hemma! Kul med bilderna men snart ska jag få uppleva det hela själv. :D

2009-09-28 @ 10:22:07
Postat av: Kajsa

Ja...hm...så fint är det nu faktiskt inte härhemma vilket du kommer att märka. Kaos som vanligt, men nu med hyllor.

2009-09-28 @ 10:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0