Naturen...

...tycker jag som ekolog förstås generellt är något fantastiskt, och hittills i år har den ju gjort sig mer än normalt påmind. Först genom en riktig vinter för en gångs skull, vilket jag personligen tycker är mycket bättre än de vanliga 4-5 månaderna av novemberslask (trots allt kollektivtrafikskrångel). Och nu när man ser hur mycket bekymmer en isländsk vulkan kan ställa till med!  

Jag hade inte tänkt blogga om nämnda vulkan för det gör ju så många andra redan och jag har inte något nytt att tillägga - men jag är rätt glad att jag inte har några flygresor inplanerade! Folk är strandade lite överallt, inklusive systern med make på Filippinerna (men ska man nu vara strandad någonstans är det ju bra att åtminstone vara det på ett ställe med fina stränder och badvänligt klimat). 


"Åh nej, vi som trodde att de äääntligen skulle åka sin väg så att vi kan få lite lugn och ro på det här stället!" (bilden knyckt från Elins blogg)



Själv är jag strandad inomhus, inte på grund av vulkanutbrott utan på grund av att dödslinjen för Formas årliga utlysning av forskningsmedel närmar sig och jag skriver på en ansökan. Utom just nu, för nu bloggar jag ju bevisligen. Ute är vädret fint och jag hade gärna gått en längre söndagspromenad (till exempel kollat min fjärilsslinga - ska göra ett eget inlägg om den) men jag behöver handla också så jag får nog nöja mig med en kortare tur till affären. Och det är ju typiskt att det alltid är fint väder när man har viktiga saker att göra inomhus...

Kommentarer
Postat av: Elle

Haha! Ja knyck på du bara -jag brukar ju knycka spindelbilder och post:a på min blogg titt som tätt! :)

2010-04-29 @ 10:08:04
Postat av: Kajsa

Ja precis, så jag har inget dåligt samvete alls.

2010-04-29 @ 16:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0