Finland? Springfield?

Som alla ni som följer denna blogg vet jobbar jag på att försöka få en postdoctjänst, både genom att söka utlysta tjänster och genom att söka pengar för ett projekt tillsammans med ett par forskare i amerikanska Springfield. Hittills ingen lycka, men skam den som ger sig!

Bland annat ansökte jag om postdocstipendium hos Vetenskapsrådet i höstas för det amerikanska projektet, men några pengar fick jag förstås inte (och knappt några andra ekologer heller). Men kommentarerna var positiva och därför tänker jag söka igen nu i februari när VR utlyser nya anslag. Förhoppningarna är väl inte så stora men försöka duger, och Springfield finns fortfarande på kartan.

Samtidigt har jag fortsatt att söka utlysta tjänster. De flesta av dem har varit i Sverige, men inte alla. Häromdan kom ett mail från Ekenäs i Finland - de vill intervjua mig, för en jätteintressant tjänst om ekosystemtjänster i skärgården! Så nu är frågan, blir det Ekenäs? Blir det Springfield? Eller inget av dem?

 

Kommentarer
Postat av: Per

Jag håller tummarna - och vilka fina teckningar!

2011-02-15 @ 20:21:18
Postat av: Kajsa

Tack!

2011-02-16 @ 00:13:39
Postat av: Elle

Ååååå! Vilka fina teckningar! :D

2011-02-20 @ 12:46:48
Postat av: Elle

FANTASTISKA teckningar! :D



Snusmumrik-Kajsa och Simpson-Kajsa.

2011-02-20 @ 12:50:29
Postat av: Kajsa

Tack, tack! Och i skrivande stund vet vi att det blev Ekenäs, inte Springfield, så Simpson-Kajsa slipper ni se i fortsättningen.

2011-02-22 @ 00:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0