Trevlig alla hjärtans dag!



Jag förstår inte riktigt dem som högljutt protesterar, neggobloggar, facebookar med mera, mot alla hjärtans dag. Visst, det är ett kommersiellt jippo och visst, det behövs väl (eller ska inte behövas) en särskild dag för att visa att man tycker om varann. Men herregud, låt bara bli att köpa skräpet och låt bli att fira då! För om man ändå ska uppmärksamma dagen, och det gör ju trots allt alla de som klagar de också fast på ett negativt sätt, tycker jag ändå alla gånger att det är trevligare att göra något positivt av det. Varför alls bry sig, om man nu verkligen inte vill fira. Det finns väl ändå betydligt viktigare saker i världen att protestera mot än att butikerna skyltar med hjärtformade ballonger? Fira dagen med en promenad i stället, inte för att det är alla hjärtans dag, utan för att det är en fantastiskt vacker vinterdag med strålande sol och gnistrande snö!

Själv nöjer jag mig med en bagge med ett hjärta på här på bloggen. Se och njut idag, eller vänta till imorgon och titta på den då om ni vägrar allahjärtansdagsfirandet - för baggen, som inte vet av några högtidsdagar av vilket slag det vara månde, är lika fin och hjärtprydd då och alla årets dagar.

Kommentarer
Postat av: Per

Ajaj - då var kanske mitt eget blogginlägg om en trasig glödlampa en mindre lämpad dagspåminnelse? :)

Hursomhelst så ligger det väldigt mycket i, vad du skriver; ha en trevlig dag själv!

2011-02-14 @ 13:33:08
Postat av: Kajsa

Den trasiga glödlampans dag? Ja varför inte.

2011-02-14 @ 14:23:04
Postat av: Elle

Bra skrivet. Man ska inte negga, men såklart visa kärlek även de dagar som inte är idag. Jättefin bagge :D

2011-02-14 @ 22:40:38
Postat av: Kajsa

Precis. Ja, han är väl söt, baggen. Kan ju säga att det fanns mer än en bagge där jag hittade den här, och det de höll på med var även det på temat kärlek.

2011-02-15 @ 13:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0