Bloggeri bloggera

På sista tiden har det ju varit mycket Finland här på bloggen, och av förekommen anledning kommer det troligtvis att bli mycket Finland även ett bra tag framöver. Inte nog med att det är det som för mig är viktigast och det som jag lägger mest tid på just nu och därmed det som ger mest stoff till bloggen, det innebär ju också att jag helt enkelt inte har så värst mycket annat att skriva om. Alla delar av mitt liv präglas liksom av den förestående Finlandsflytten. Jag har sagt upp mig från mitt lärarjobb, jag håller på att "avveckla" mig i orkestrarna - jag kommer att vara med på Solna Brass nästa konsert nu i mars och Sjövärnskårens högvaktsspelningar 2-3 april, och jag har en del uppgifter jag kommer att slutföra i Solna Brass styrelse som t.ex. att göra en ny hemsida åt bandet - men annars är det bara Finlandsrelaterade uppgifter som gäller. Och djur och natur blir det inte mycket av än på ett tag, inte förrän snön försvunnit och småkrypen börjat komma fram. Vad gäller djuren här hemma så gör ju inte fågelspindlar så mycket att det blir mer om dem än något enstaka inlägg då och då, och akvariet håller på att avvecklas (jag har en Malawiciklid och en mycket vacker mal kvar som söker nya hem, om någon i Stockholmstrakten är intresserad?).

Så jag känner ett visst behov av att variera utbudet på bloggen så att allt inte bara och enbart handlar om Finland och jobbet där. Det blir mycket nog om det ändå, både nu och framöver. Men med vad? När Finland genomsyrar hela tillvaron? Ska jag börja blogga om nyheter, politik och världshändelser? Det finns mycket mycket mycket sådant nu som är intressant och spännande och läskigt och kan bloggas om - revolutioner, tsunamis, kärnkraftskatastrofer, politiska ledare både i Sverige och utomlands, melodifestivalens bedrövlighet med mera med mera. Men nej, jag har inte för avsikt att blogga om sådant, det är inte syftet med den här bloggen alls. Om den nu kan sägas ha ett syfte. Men den är åtminstone tänkt att vara ganska lättsam och absolut inte en missnöjesblogg och därför tänker jag undvika den typen av ämnen. Vilket inte betyder att jag privat undviker sådana frågor - men de hör inte riktigt hemma i just den här bloggen.

Så vad varva Finland med då? Jo jag har en ganska fånig (men totalt Finlandsfri) idé som jag tänker lansera på bloggen i brist på bättre. Vet inte om det är någon vidare idé egentligen, men den kommer att roa mig själv åtminstone och för mig är det faktiskt ganska tillräckligt...kommer snart på en blogg nära dig. 





Kommentarer
Postat av: Per

Spännande med nya bloggidéer! (Men det har verkligen inte varit något "fel" på dem hittills.)

2011-03-13 @ 21:33:06
Postat av: Kajsa

Kanske inte, men så har jag ju bara precis börjat blogga om allt Finlandsrelaterat också...det blir mycket mycket mer framöver.

2011-03-13 @ 23:50:21
Postat av: Per

Det får vi absolut hoppas!

2011-03-14 @ 20:50:51
Postat av: Kajsa

Om det är något du hoppas på kan jag nog lova att du inte blir besviken.

2011-03-14 @ 23:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0