Reklam som inte är till mig

Och om vi fortsätter på temat meddelanden som ofta missar sitt mål så finns det ju reklam i denna blogg. Vet inte om ni ser samma reklam som jag när jag besöker bloggen, men för tillfället är det mycket modereklam, t.ex. för "en cool partyväska i trendmaterialet paljett". Det känns inte som om den reklamen är särskilt riktad till mig, nej...


Den reklamserie som går här nu hade om den varit riktad till mig mer sett ut så här:

NEJ: "något som är otroligt snyggt är klänningar med öppna ryggar"
JA: "något som är otroligt bra är kläder man känner sig bekväm i, kan röra sig i och inte fryser i"

NEJ: "en cool partyväska i trendmaterialet paljett"
JA: "en rejäl ryggsäck med många fickor i slitstarkt och miljövänligt material"

NEJ: "nu närmar sig minusgraderna med stormsteg och det är dags att uppdatera garderoben med snygga koftor. Den här är riktigt söt."
JA: ""nu närmar sig minusgraderna med stormsteg och det är dags att uppdatera garderoben med sköna koftor. Den här är riktigt varm."

NEJ: "underbara jeans i höstens populäraste färg"
JA: "sköna jeans i en färg som duger året om och som tål några gräsfläckar"

NEJ: "uppdatera dina vanliga kängor till ett par i lack"
JA: "uppdatera dina utslitna kängor till ett par vanliga läderkängor utan konstiga impregneringar eller supermembran av kemikalier som så småningom hamnar i havet där de inte bryts ner på 25 000 år"

NEJ: "en mirakelprodukt i alla dess former. Den ger grym volym samtidigt som den innehåller torrschampo"
JA: "en mirakelprodukt som hindrar håret att förvandlas till svinto samtidigt som den inte luktar som ett helt parfymeri. Och som inte är testad på djur och gärna miljövänlig"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0