Statusrapport


Struldatorn har följt med en ingenjörsstuderande orkesterkollega hem som förhoppningsvis kan göra något åt den. Eller åtminstone göra ett bättre försök än jag. Som tur är har jag ju nuförtiden en laptop som jobbdator så jag är åtminstone inte datorlös, dock är den datoransvarige på Novia ute efter min jobbdator eftersom han vill uppdatera den till windows 7 vilket tydligen tar honom en-ett par dagar. Allt på en gång, men än så länge har jag skjutit upp de där uppdateringarna eftersom jag inte gärna vill vara av med jobbdatorn också.

I morgon är det repdag med orkestern, och oj vad jag kommer att tänka på Solna brass då, som också har repdag men på lite annan nivå...men det ska bli intressant att se vad ett heldagsrep innebär i Pojo blåsorkester. Generellt saknar jag att det i den här orkestern görs för lite reparbete under repen, dvs vi spelar mest rätt igenom allting utan att peta i detaljer och jag gillar att peta i detaljer...men så är jag bortskämd med Solna där man kan ägna en hel repetition åt ett eller två stycken. Få se om det blir lite mer petande imorgon. Och kanske rentav ett stämrep? Det hade verkligen behövts! Men det går åt rätt håll, så kanske kan man rentav ta sig igenom den där farsdagskonserten nästa helg med hedern i behåll? Kanske.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0