Pausspindel

Nu åker jag till Gotland för fältundervisning i en vecka, om spindlar, vad annars? Jo, lite dyngbaggar blir det faktiskt också - hm, det känns lite som om jag får ta ansvar på kursen för såna djurgrupper som andra tycker är äckliga? Jaja, bara ge mig ormarna också, de kan jag åtminstone till skillnad från dyngbaggarna. Men det blir nog bra med det.
 
Av denna anledning kommer aktiviteten på bloggen att vara låg (läs: obefintlig) pga avsaknad av internet och mycket utomhusjobb, och därmed gör bloggen nu ett uppehåll på en vecka. Tills fältveckan är över får ni njuta av denna gröna bladspindelhona med gröna ägg i sitt gröna bo (man blir nästan förvånad över att silket faktiskt är vitt?). Och är ni också ute i skog och mark nu kanske ni har turen att få se en riktig sån här? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0