Anslag! Till mig! Kors(spindel) i taket.

Ja anslag som i ett sånt däringa forskningsanslag alltså, inte anslag som i ett informativt meddelande. Men det kanske detta är, ett anslag om ett anslag?

Innan jag irrar mig alltför långt bort från ämnet så är det alltså så att jag idag fick reda på att jag fått mig tilldelat lite pengar från Societas pro Fauna et Flora Fennica för en studie som innebär samlande av spindlar på stränder (vad annars...?) på Hangö udd. Så nu går de inte säkra i Finland heller, strandspindlarna.

Det rör sig inte om några stora summor och vi kommer inte att ha råd att analysera några prover om vi inte får pengar någon annanstans ifrån också, men vi kan åtminstone samla in och stoppa prover i frysen i väntan på bättre tider (=anslag till isotopanalyser).


                       Och är förresten inte detta en osedvanligt snygg spindel! Singa hamata heter den.






Kommentarer
Postat av: Per

Grattis - och lycka till med spindelinsamlandet! (Var bara noggrann med märkningen av det du stoppar i frysen.)

2012-05-16 @ 09:37:54
Postat av: Kajsa

Absolut! Ingen risk att blanda ihop dem med mat dock - detta hamnar i frysboxen på labbet.

2012-05-16 @ 16:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0