Ö-räkningen

Ja hur var det med den där räkningen av öar jag besökt i år? Notera att med besökta öar avses öar dit jag haft ärende av något slag, öar jag bara passerat över på väg någon annanstans räknas inte.
 
Totalt är jag nu uppe i 15 besökta öar: Korpo, Jurmo, Jungfruskär, Skärlandet, Vänö, Gullö, Iniö och Jumo i Finland. Muhu och Saaremaa (Ösel) i Estland. Askö, Ingmarsö, Ornö, Utö och Gotland i Sverige. Och om vi räknar öar som ingår i Stockholms stad också så blir det 19, då tillkommer Södermalm, Gamla stan, Skeppsholmen och Djurgården. Jag hoppas kunna få med två till på listan innan årsskiftet, men oavsett vilket är det ganska många öar... 
 

Kommentarer
Postat av: Per

Ja det är sannerligen väldigt många öar - på ett år!
(Själv har jag bara hunnit med Själland - under geologikursen.)

2012-11-30 @ 22:52:43
Postat av: Kajsa

Ja Själland har jag ju också varit på, men bara för att flyget landar där när man reser från Finland till Skåne - så Själland räknar jag inte eftersom jag inte egentligen haft ärende dit (det har ju du däremot).

2012-12-01 @ 14:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0