Adventssnö

Så kom snön på riktigt, lagom till första advent. Tidigare på kvällen var jag på orkesterrep, det har stormvarnats här (ska bli orkanstyrka i byarna sa någon i orkestern) men det var fortfarande lugnt när jag körde dit. Under repet började det blåsa mer och mer och mot slutet av repet försvann strömmen i salen där vi repar ett par gånger (men den kom snabbt tillbaka som tur var). När jag körde hem blåste det rejält och regnade lite, men ingen snö än och man märkte inte så mycket av vinden när man körde eftersom vägen till största delen går genom skog (det är ju trots allt Finland det här) - jag blev nästan förvånad över hur mycket det faktiskt blåste när jag klev ur bilen hemma. Några timmar efter att jag kommit hem tittade jag ut, och då var det vitt! Skönt att vi slutar repen så tidigt så att man slapp köra i en snöstorm. Och skönt att bilen har vinterdäck.

Kommentarer
Postat av: Per

Ddet låter ju som ett "optimalt" snöande. Här är hittills ingen snö - men däremot ett besök av årets första fasanhöna i trädgården (trevligt; det har aldrig hänt här - med just en höna).

2013-12-02 @ 07:51:08
Postat av: Kajsa

Nä, hönorna är ju inte lika glada i att visa upp sig som de exceptionistiska tupparna.

2013-12-02 @ 13:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0