Många bollar i luften blir det...

...när man kommer tillbaka från julsemestern. Vid nyår lämnade alla mina tre uppsatsskrivande studenter in sina uppsatser om ekosystemtjänster och klimat som ska rättas, kommenteras och betygsättas - det ska bli skönt när det är klart för då är den kursen slut och allt jobb med den avklarat. Vi har två möten med Green Islands-projektet den här veckan som kräver lite förberedelse. Och ett undervisningsrelaterat möte tidigt i morgon som jag kanske borde förbereda mig inför men det tänker jag inte göra. Jag behöver ta tag i tillståndsansökningar för spindelprovtagningar i Hangö, samt gärna skriva ett litet exjobbsförslag för det projektet (för det hade passat bra för ett exjobb och jag hade behövt en fältassistent för att hinna med). Rolf och jag ska se om det är möjligt att bogsera Laban till verkstaden på onsdag vilket innebär att sådär halva dan går bort. Jag har lovat den administrativa personalen på Aronia bilder från sommarens fältarbete, men jag glömmer det hela tiden när jag är hemma och jag har inte bilderna på jobbdatorn. Och jag måste skype:a en bekant vid SLU i Uppsala för att diskutera en forskningsmedelsansökan vi skulle vilja skicka in nu i vår. Och sen är det allt det vanliga...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0