Små kryp med stora klor

 
Ni som mot förmodan följt den här bloggen en längre tid minns kanske eventuellt att jag en gång skrev om ett forskningsprojekt om hålträdsklokrypare som jag och en forskare vid SLU sökte pengar för från Vetenskapsrådet. Detta försök gav, som så ofta är fallet, inget resultat och projektet lades (som så ofta är fallet) därefter på is. Men jag börjar behöva se mig om efter något att syssla med efter att Green Islands-projektet är till ända och jag tycker fortfarande att det här vore intressant att jobba med - så nu har vi grävt fram den där ansökan och gör ett nytt försök.
 
Lite är det också så att jag tycker det är väldigt synd att så mycket forskningsprojektansökningar skrivs som bara hamnar i en byrålåda - för med den låga frekvens av ansökningar som tilldelas forskningsmedel i ekologi i Sverige varje år måste det finnas otroligt många bra projekt som bara blir liggande. Och då kan jag tycka att om man har ett man tycker är bra kan man gott ge det ett par försök åtminstone. Så nu jobbar vi på att få inskickat en reviderad ansökan för det här projektet i vår, håll därför gärna tummarna för klokryparprojektet!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Per

Ja lycka till med den ansökan - hoppas det går vägen!

2013-01-12 @ 21:25:01
Postat av: Kajsa

Chanserna är väl små - men eftersom den redan finns skriven så kan man gott göra ett försök till. Går det så går det.

2013-01-13 @ 00:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0