Dagens i-landsproblem: För mycket semester.

Följande mail anlände i dag:
 
 
"Hej Mika, Kajsa och Mari. Ni finns på den bifogade listan. kan ni följa intruktionerna nedan så att saken fås ur världen.
 
h. Wille
>>> 3/5/2013 1:45 pm >>>
Bästa förmän inom FoU-enheten,
 
Vänligen kolla bifogade lista angående semestrar och diskutera med personerna i fråga:
 
1. huruvida semestern är hållen men inte anhållen
2. om den tas ut före maj eller först under nästa semesterperiod
 
Notera deadline för anhållan."
 

 
Vad det är frågan om är alltså att jag, Mika och Mari inte har tagit ut så mycket semester som vi borde. Av detta kan man konstatera följande:
 
  1. Jag jobbar för mycket. Tydligen. Jag är dessutom den av alla på den där listan (som förutom oss tre inkluderar även ett antal personer utanför min avdelning) som har flest innestående semesterdagar. Så jag jobbar absolut för mycket.
  2. Jag är ledig för lite. Tydligen. Och då pratar vi bara om mitt heltidsjobb på Aronia, inte om att jag jobbat åt Lunds universitet under nästan två veckor av den semestertid jag faktiskt har tagit ut i år...
  3. Jag hinner inte med mitt jobb även när jag inte tar ut full semester (vilket jag aldrig gjort annat än på pappret, om ens det). Och eftersom det verkar som om jag på något mystiskt vis blivit ansvarig för analyser även av data som egentligen inte ingår i min egen forskning förstår jag inte när i all världen jag ska ha tid att ta ut denna innestående semester före nästa semesterperiod (dvs före maj). 
 
Hm, vad göra åt detta. Jag har alltså två veckors innestående semester kvar från förra året som de vill att jag helst ska ta ut före maj månad. Jag tänkte först att jag kommer att göra av med lite av den åtminstone eftersom jag lovat åka ner och hälsa på min systerdotter nu i mars - men sen kom jag på att jag åker ner en helg, så oops, det blev visst bara en semesterdag där...och jag har verkligen inte tid ens med det.
 
Restresa i påsk, någon?

Kommentarer
Postat av: Elle

JAAA!!! Jag vill följa med på restresa!

2013-03-12 @ 15:08:51
Postat av: Kajsa

Jaaa! Jag vill åka på en! Till nånstans där det finns spindlar.

2013-03-12 @ 23:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0