Mars = vårmånad (?) 2

Medan systern är ute barfota i trädgården i Skåne, så avnjuter vi i Finland också vår motsvarighet till vår. Eller inte.
 
 
 
Bilden ovan är alltså utsikten från mitt fönster på jobbet så här i början av mars. Vackert ja, men inte så värst vårligt kan man tycka.  Ber om ursäkt för dåliga bilder (tagna med jobbmobilens väldigt dåliga kamera).
 
 
Och vad gäller att ta sig nånstans dit det inte är gångavstånd så är det en snösröjningsinsats som gäller varje gång. På bilderna nedan ser ni resultatet av gårdagens snöfall (bilen har stått ett dygn sen jag skottade fram den senast).  
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Per

Ja finsk och svensk snö verkar ha stora likheter! :)

2013-03-07 @ 08:59:46
Postat av: Kajsa

Javisst! Skånsk och finsk skiljer sig däremot ganska mycket, främst med avseende på mängd och varaktighet.

Dagens bildgåta: Hitta parkbänken på den översta bilden. Om jag hade tänkt på att ta en bild dagen innan de här bilderna togs hade jag kunnat ha "hitta Laban" som bildgåta. Den här gången syntes ju som tur var de undre delarna av bilen, så den var lätt att hitta. Dan innan var Laban dock verkligen helt försvunnen, man fick börja med att gräva fram nummerplåten så att man var säker på att det var rätt bil man skottade fram...

2013-03-07 @ 22:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0