Det där med att göra saker färdigt...

Just nú har jag nog minst sju-åtta-nio, troligen fler, oavslutade virkprojekt liggande på hög. Märkligt att det är så mycket enklare att börja på något än att avsluta det...Problemet är framför allt att jag kommer på nya saker som jag bara måste göra, och då blir det jag redan höll på med liggande. I synnerhet större projekt som tar längre tid riskerar att råka ut för detta och det är inte så att jag tröttnat på dem, det bara kom något annat i vägen. I synnerhet så här på hösten, då jag med den stundande julen i åtanke både startar fler projekt och har fler projekt igång samtidigt än normalt. Men jo, de börjar bli färdiga. Om de verkligen blir det till jul är en annan fråga...
 
Och allra värst är projekt som inte är färdiga bara för att själva virkandet är färdigt: Saker som är i delar som måste sys ihop, saker som behöver knappar eller spännen, saker som ska tovas, eller vad det nu kan vara. Eftersom det är virkandet jag tycker är roligt, inte eventuellt efterarbete, så är risken stor att det där sista steget blir uppskjutet på framtiden så jag föredrar saker som är färdiga när de är färdigvirkade. Men det är bra att göra saker just till jul för då har man åtminstone en tydlig deadline, det är värre när jag gör saker åt mig själv, då finns det sällan någon deadline alls. Jag tror att jag har en nästan färdig raggsocka nånstans som skulle blivit ett par raggsockor förra vintern, med långa skaft som funkar i vandrarkängorna och kanske när man rider...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0