Ny tidskrift!

Det är ju otroligt sällan det bloggas här nuförtiden, ber om ursäkt för detta åt alla eventuella kvarvarande följare...En stor anledning är att jag det senaste året ägnat mycket av min internettid åt Facebookgruppen Spindelnätet, en grupp som snabbt växt till en samlingsplats för spindelintresserade och som nu närmast utveckats till ett slags svenskt araknologiskt nätverk där det diskuteras artbestämningar, svaras på allsköns spindelfrågor, och till och med organiseras gemensamma spindelletarutflykter. Jätteroligt! Men det innebär som sagt att bloggen blir åsidosatt...
 
Och det är inte det ena småkrypsrelaterade som hänt. Sedan förra hösten ingår jag i redaktionen för en nystartad populärvetenskaplig tidskrift om insekter och andra småkryp vid namn Yrfän. Tidskriften ges ut av Svenska entomologiska föreningen. Första numret (som förutom att jag är redaktör även innehåller en artikel av mig kommer ut nu i vår, och den som vill kan beställa ett gratisex av Yrfän här: http://www.sef.nu/yrfan/
 
 
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0