bloggflytt?

Hm, har ju redan tidigare funderat på att flytta bloggen härifrån, mest för att det är superirriterande att jag inte kan lägga upp bilder som man vill ha stående även om jag sparat dem stående på datorn. Det här problemet har funnits länge, sedan blogg.se gjorde om sitt system för flera år sen, och aldrig lösts. Och sedan dess har jag tänkt att jag borde flytta på den. Upptäckte när det här hände att jag började tänka på detta problem när jag var ute och fotograferade, att jag måste ta någon bild liggande också även när jag tyckte att stående format lämpade sig bättre för att kunna lägga upp bilden i bloggen om jag skulle vilja. Och så styrd av mitt bloggverktyg vill jag inte vara! Vet inte om fler än jag har det här problemet, men oavsett om det beror på blogg.se eller på att blogg.se inte kommer överrens med min dator/operativsystem/webläsare eller likande, så spelar det ingen roll - jag vill ju kunna använda bloggen under de förutsättningar jag har, och kan jag inte det så är det ett dåligt bloggverktyg för mig. Det finns även en del andra krångligheter, men mycket är också väldigt bra här tycker jag. 
 
Men nu har jag ju faktiskt sen en del år tillbaka ett eget domän, så det vore ju vettigare att ha bloggen där - dessutom skulle det innebära att jag hade sluppit reklam. För det gör man ju inte på en gratistjänst som denna, och det säger jag inget om - det får man stå ut med om man utnyttjar gratistjänster, och jag tycker nog att blogg.se löst det på ett sätt som inte gör reklamen så väldigt störande. Men som sagt, i och med att jag faktiskt har ett eget domän så kan jag ju slippa det. Så jag ska ta och göra en testblogg för att utforska hur bloggverktyget funkar på mitt webhotell (om det går att lägga upp stående bilder t.ex....), och även undersöka hur man gör för att i så fall flytta den här bloggen dit. För det är en förutsättning för att flytta och det som gjort att det dröjt så länge innan jag tagit itu med det - den här bloggen har ju nu faktiskt ganska många år och ganska många inlägg på nacken och alla dessa inlägg och bilder vill jag inte bli av med utan få med mig i en eventuell flytt.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0